Plan pracy Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej nr 6 im. Janusza Korczaka w Kołobrzegu
na rok szkolny 2024/2025
Skład samorządu uczniowskiego:
- DOMINIKA BŁAŻEJAK
- MARTYNA KOZYRA
- ZUZANNA BŁASZAK
- ZUZANNA KRAJEWSKA
- ZUZANNA ŚWIEDEREK
- MAJA JEDZINIAK
Cele Samorządu Uczniowskiego:
- reprezentowanie ogółu uczniów
- działanie na rzecz społeczności uczniowskiej i obrona jej praw
- uczestnictwo uczniów w samodzielnym rozwiązywaniu własnych problemów oraz partnerstwo w stosunkach uczniów z nauczycielami w realizacji celów wychowawczych szkoły
- rozwijanie demokratycznych form współżycia, współdziałania uczniów oraz przyjmowania współodpowiedzialności za jednostkę i grupy
- kształtowanie umiejętności zespołowego działania, wyrabianie samokontroli, samooceny i zdyscyplinowania uczniów
- dbanie o dobre imię i honor szkoły, kultywowanie i wzbogacanie jej tradycji- zaspokajanie potrzeb społeczności uczniowskiej w zakresie działalności kulturalnej, sportowej, rozrywkowej, naukowej
- wyzwalanie pomysłowości uczniów
- kształtowanie gotowości do podejmowania obowiązków podnoszenia odpowiedzialności za ich realizację
- wyrabianie umiejętności planowania zadań
- wdrażanie do efektywnej pracy zespołowej
- rozwijanie poczucia przynależności do społeczności szkolnej
- dbanie o dobre imię i honor szkoły, kultywowanie jej tradycji
Samorządność w szkole:
- Wybór Samorządu Uczniowskiego.
- Parlament szkoły (gospodarze klas)
– dwa razy w roku – na początku I i II półrocza spotkania określające cele i zadania na
I i II semestr.
Parlament Szkoły działa w kontakcie z Dyrekcją Szkoły i Samorządem Szkoły. - Rada Szkoły – czerpanie ciekawych pomysłów płynących od rodziców, wsłuchiwanie się w ich potrzeby i oczekiwania, rozwiązywanie w sposób obiektywny problemów wychowawczych w porozumieniu z Dyrekcją Szkoły.
- Działania ekologiczne: Skupienie uwagi na działaniach ekologicznych poprzez nawiązywanie współpracy, np. z nadleśnictwem. Sadzenie drzew, krzewów, kwiatów. Organizowanie zajęć na siłowni na świeżym powietrzu, organizowanie prelekcji z ciekawymi ludźmi, np. na temat zdrowego odżywiania, dbałości o otoczenie.
- Działania wspierające uczniów:
- Rola koleżeństwa i przyjaźni (samopomoc koleżeńska).
- Pomoc nauczyciela uczniom słabszym, szczególnie przed ważnymi sprawdzianami wiedzy i umiejętności.
- Działania kulturalne:
- Organizowanie spotkań z ludźmi z najbliższego otoczenia pod hasłem: „Poznaję świat innych, by wzbogacić siebie”, np. z pisarzami, malarzami, poetami.
- Wyjścia do Galerii Sztuki Współczesnej, do RCK-u na spotkania i wystawy kołobrzeskich twórców.
- Wyjście na cmentarz w celu porządkowania grobów.
- Nagradzanie najlepszych uczniów bonami upominkowymi oraz za 100% frekwencję biletami do kina.
- Akcje: Zbieranie nakrętek na leczenie i operacje dla chorej Oli z Mrzeżyna, akcja „Książka wspiera bohatera”
- Nawiązanie współpracy z Domem Pomocy Społecznej przy ulicy Ogrodowej w Kołobrzegu
- Zorganizowanie pomocy dla nowo budowanego Domu Dziecka w Gościnie.
- Radiowęzeł: inicjowanie ciekawych, krótkich programów uczniowskich dotyczących aktualnych tematów, muzyka na przerwach.
- Możliwość relaksacji uczniów w specjalnie przygotowanej sali świateł.
- Imprezy towarzyszące:
- festyny
- kiermasze okolicznościowe
- dyskoteki (andrzejkowa, walentynkowa)
- słodka środa – ostatnia środa miesiąca
- bal karnawałowy
- poczta walentynkowa
- pisanie listów
- heppening na Pierwszy Dzień Wiosny